maandag 28 januari 2019



Weer blogje vanuit het koude Twente, dat kunnen we wel zeggen.
Afgelopen week sneeuw sneeuw en nog eens sneeuw.
Ik had wat foto's gemaakt voor op mijn blogje echter allemaal blauw geworden.
Daar snap ik dus echt niets van.
Hier en daar vraag je dan hoe of wat en dan komen de hulptroepen met allerlei antwoorden. Zucht weer nadenken hoe ik mijn telefoon nu weer moet gebruiken.
De volgende dag maar weer een poging gewaagd voor een foto.
Nou zeg die zijn weer goed. Hier snap ik dus echt niets meer van.




We beginnen met twee mooie quilts die door Henriette zijn gemaakt voor haar kleinkinderen.
Nord Star van Elizabeth Hartman


Beyond the Porch van The Birdhouse



Twee prachtige blokken gemaakt door Astrid en Nardy.
Ze zijn bezig met de BOM Morrington die uitgebracht is door Quilt It & Dotty in Overloon.


Er zijn momenteel 2 groepen die met de Quilt Remember When bezig zijn.
Leuk om te zien hoe ieder zijn eigen invulling geeft aan het blok waar zij mee bezig is.





En we zijn weer trots als er weer een top van de Remember When Quilt af is.
Deze is gemaakt door Henriette
Heel mooi gedaan !!!!!


Deze is gemaakt door Erna, zij quilt nog niet zo lang.
Complimenten voor mooi quiltwerk.




Op de donderdagbee kwam Margreet met een tas binnen. Die ze eigenlijk niet open wilde maken.
Nieuwsgierig als we zijn ging de tas open met de woorden jullie vinden dit vast niets.
Dat zullen we dan nog eens zien doe maar eens open die tas en toen kwam deze  vrolijke quilt tevoorschijn. Het patroon Bakers Dozen  is van  Jen Kingwell
De Quilt is gemaakt van allerlei resten quiltstoffen.

ook voor Margreet CHAPEAU!!!!!!
En afgelopen zaterdag hebben we bij Iriscreatief samen met Gea de quilt gedubbeld. 
Papergarden
We hebben alweer een  Bee gehad voor de quilt Papergarden.
Docent is Henriët.
Hieronder zie je de voorbeeld blokken die door haar gemaakt zijn.

En dat Henriët ijverige leerlingen heeft dat kunnen we wel zien

Het middenblok is veel applicatie werk .



Zelf mag ik ook aan de slag met de BOM Country Meppie.
Deze BOM is  uitgebracht is Patchons avec Bobbin.
Onze poes Kip kon het niet laten om zijn middag dutje te doen op mijn werkblad.
Voor deze Bom heb ik stoffen gekozen uit de serie van American Jane uitgebracht door Moda.
Ziet er toch weer gezellig uit met deze jaren 60 (print) stofjes.

Kom uit je comfortzone.
Zoals jullie weten ga ik iedere maand bloemschikken onder het motto even een avondje uit.
Nou dat heb ik dit keer geweten want ik ben nogal gestructureerd.
Daar is natuurlijk  niks mis mee maar op sommige momenten gaat het je wel tegen keren.
Zoals op deze bloemschikavond.
De opdracht was een wir war van takken .
Nou ik kan je wel zeggen dan gaan bij mij  links en rechts  de alarmbellen rinkelen.
HELP denk ik inwendig wat moet ik hiermee.
Moet zeggen het was een strijd met mezelf en uiteindelijk is dit het resultaat.
Met recht een wir war .
En zo te zien ben ik niet de enige die daar zo over denkt.

Namens Djoeke voor iedereen die weer aanwezig was op de bee in December en Januari
een bedankje van Phoebi voor de donatie.

En dan zijn we bezig met de laatste voorbereidingen voor de beurs in Zwolle.
Kom gezellig naar onze stand. We staan in hal 2 Diezenhal standnummer 240.
Samen met het team Iriscreatief en Janine Alers van House of Quilts
maken we er gezellige dagen van.

SCRAPS
Stofjes uit je eigen  stoffencollectie. We kunnen er niet genoeg van krijgen.
Regelmatig hoor ik tijdens de bee ik wil wel meedoen aan een quiltproject, maar ik heb nog zoveel stoffen.
Graag luister ik naar mijn klanten wat ze willen en daarom hebben we besloten om een nieuw quiltproject op te zetten waarbij je je eigen stoffen gebruikt en  alleen het patroon koopt .
We hebben gekozen voor de quilt Miss Emily patroon is van Ellies Quiltpalace.
www.elliesquiltplace.com.

Wil je hieraan meedoen meld je dan aan via onze website www.iriscreatief.nl.BOM Miss Emily.
De eerste bijeenkomst is zaterdag 23 februari aanstaande.

 Bohemian Rhapsody het blijft voor mij een mooie film.
Samen met een vriendin  weer naar deze film geweest.
Voor mij een van de beste films die ik gezien heb.
Voor degene die nog niet is geweest. De film Bohemian Rhapsody is een ode aan Queen, hun muziek en hun uitzonderlijke zanger Freddie Mercury. De film is genomineerd voor twee Golden Globes : Beste film(drama) en beste acteur (Drama)-Rami Malek.
Met meer dan één miljoen bezoekers, de grootste film van 2018 in Nederland.
Daar leg ik mijn quiltwerk wel even voor weg 😊

We sluiten dit blogje af met Bohemian Rhapsody Freddie Mercury 's masterpiece
van het album A Night at the Opera.
Nog even knallen op deze avond.


Prettige avond gewenst.
Team Iriscreatief

a quilt wil warm your body and comfort your soul.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Na een warme zomer hebben we bij Iriscreatief het quiltseizoen weer geopend. We zijn feestelijk dit seizoen  ingegaan met het vieren v...