zondag 25 november 2018






Een zondags blogje.
Buiten is het koud en grijs, een mooie gelegenheid om een blogje te schrijven.
Met op de achtergrond spotify muziek  sweet soul sunday .
Een mix van Soul muziek old and new.

We beginnen met de 3e bee Papergarden.



Middenblok gemaakt door Jet
Show en tell 

Advies van Jet die deze groep begeleid

En wat gebeurd er nu: tafel leeg?????

Gelukkig daar zijn ze.
Ja er moet ook even tijd gemaakt worden om te shoppen bij Iriscreatief.
Workshop Sarah Fielke zaterdag 17/11/2018 OF zondag 18/11/2018

Zondag was ik bij Quilt-it & Dotty in Overloon voor een workshop met Sarah Fielke.
En niet zomaar een workshop.
Allereerst was ik enorm verrast door de hartelijke ontvangst van de moeder van Dorry.
En dan kom je in een winkel met een enorme werk/workshop ruimte.
Heb mijn ogen uitgekeken.
Als je praat over de ideale workshopruimte dan moet je daar toch maar eens gaan kijken.
Met uitzicht op een mooi landschap. Toplocatie.




Mijn foto met Sarah Fielke mag natuurlijk niet ontbreken.
Vorig jaar ben ik begonnen met haar BOM project Down to the rabbit hole.
Wat een mega project, wel leuk om te doen. De quilt is nog niet af.
Ben nog een beetje aan het soebatten wat ik met de borders ga doen.
Tijdens de workshop (incl. patroon en stof) zijn we begonnen met het maken van appeltjes.
Erg leuk om te doen op de naaimachine.
Je kunt het patroon 32 is a Bushel Quiltpatroon (pdf) vinden op de website Sarah Fielke.

Einde middag hebben we genoten van een heerlijke maaltijd en hierna was er nog een show en tell van Sarah Fielke.
Ze had enkele quilts meegenomen uit haar eigen collectie.
Al met al een geslaagde en verzorgde dag.
Met dank aan Sarah, Dorry en haar moeder.

Dinsdag was er weer een maandelijks bee .

Kerstquilt gemaakt door Anne Margret


Ine is bezig met een quilt voor haar kleindochter.

Woensdag nog even bij Josje in het dorp langsgegaan.
Wat een gezellige winkel.
Met o.a heel veel knoopjes.


Jaaaaaa en daar ben ik weer bij Ikea,

en wat koop ik dan 

 Kon het niet laten 😏


Zoals je weet vind ik nog wel eens wat in de zin van het woord ik heb wat gevonden.
Ik wandel elke ochtend langs de Beek in onze wijk.
Sinds twee weken voer ik daar een duif die daar rond hangt. Een" hangduif "zou ik zeggen.
Nu had ik de duif enkele dagen niet gezien. Opletten dus.
Loop ik over het bruggetje zie ik de duif tegen de brugwand liggen. Dat is niet goed.
Die gaan we maar even vangen. Maar hoe ?

Ik had Evi mee voor de wandel dus dat wordt een een uitdaging.
Zie ik daar mijn zoon lopen met zijn hond. Mooi, komt dat even goed uit.
Kan hij met Evi aan de wandel.
Mijn sjaal gepakt en hup naar de brugwand toe om de duif te pakken.
Zag al dat de duif een wond aan zijn borst had.
Gauw naar huis en de dierenambulance gebeld.
Zij hebben de duif meegenomen en naar de dierenarts gebracht .
Helaas hebben ze de duif moeten laten inslapen vanwege de wond aan zijn borst.



Op de donderdag bee trakteerde Ellen ons op een heerlijke appeltaart en liet ze ons deze prachtige quilt zien.
Indrukwekkend.





Ja en dan gaan we beginnen met de voorbereidingen van de kerstworkshop.
eerst maar een beetje sfeer aanbrengen.
Altijd gezellig de kabouters gemaakt door Loes van der Perk


Nog een kerstmuziekje op de achtergrond en laat de cursisten maar komen


 Daar zijn ze dan

Eerste een kopje koffie/thee en dan mogen de doosjes open.

En natuurlijk komt er uit de meegenomen tassen mooi quiltwerk.
Joke is begonnen met de vogeltjes quilt en  ze heeft een quiltje gemaakt voor de logeerkamer als de kleinkinderen komen logeren.

En na een gezellige dag gaan we weer uitrusten.

Zou onze poes Kip zeggen.

En om toch maar in de kerstsfeer te blijven.
Donderdag 13 december is de winkel Iriscreatief  gesloten.
Laten we maar zeggen een personeelsdag aangeboden door Iriscreatief.
We gaan een dagje naar de kerstmarkt in Duitsland.
Even genieten van de kerstsfeer en ons weer opladen voor een nieuw seizoen.



Voor je nieuwe agenda maak vast een notitie  Handwerkbeurs 2019 in Zwolle.
Donderdag 14 t/m zondag 17 februari 2019
IJsselhallen Zwolle
10.00 tot 17.00 uur (zondag tot 16.00 uur)
We staan met de winkel in hal 2 standnummer 240.




Ik sluit af met een liedje wat zowel wel in de dagelijkse als kerstsfeer geluisterd kan worden.
Hallelujah van Lisa Lois.





Geniet van de zondag.
Team Iriscreatief


a quilt will warm your body and comfort your soul













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Na een warme zomer hebben we bij Iriscreatief het quiltseizoen weer geopend. We zijn feestelijk dit seizoen  ingegaan met het vieren v...