maandag 17 september 2018



Kreeg ik deze week toch een berichtje van facebook.
Hallo Iriscreatief het is al weer een tijdje geleden dat je een bericht hebt geschreven op je facebook pagina Iriscreatief.
Jeetje dacht ik dat is waar ook,dus kruipen we vanavond maar weer achter het toetsenbord en gaan met die..........
We beginnen al gelijk goed,met
Het verhaal achter de quilt van
Lies Nijdam-de Jong
uit het blad  Quiltnieuws nr.137 september 2018.

En laat het nu zo zijn dat  Lies bij Iriscreatief op de donderdag bee gezellig bij ons komt quilten.
Dat gaan we dan ook gelijk maar op de foto zetten.



1 september open dag bij Iriscreatief in Borne
We wilden op deze dag quilts tentoonstellen van onze klanten.
Manlief heeft de buitentent opgezet.



Angeline Faber gaf demo met  haar nieuwe stempels.


 Conny super trots op haar eerste stempel, inkleur en borduur werk.


Lone Star en een kleine Dear Jane

King George


Hexagonnen met Staphorster stipwerk.

Mooi mooi heel mooi.




Buiten in het zonnetje gaf lia van  Liart borduurstudio
demo met haar  borduur en Sashiko machine.








Al met al hebben we een gezellige open dag gehad.
Zou zeggen tot volgend jaar .

Een dagje later zijn we weer op pad gegaan naar....BBBBBB voor een gezellig workshop,
een heerlijke lunch en na afloop nog een ijsje.
Wie deze quilt herkend weet waar we geweest zijn.

En alsof dat niet genoeg was geweest zijn we weer een dag later naar de open dag geweest van Rinske Stevens Design in Culemborg.
En daar zagen we deze quilt hangen.


Miss Rosie's Garden van Anni Downs.

Jaaaaa en dan mogen we ook weer naar IKEA en dat is altijd een feestje.
Ik kan daar wel uren rondstruinen , kijken en dan moet ik wel heel sterk zijn.
OM NIETS KOPEN.
Alweer mislukt dus.

Want  dit keer moest er weer gekocht worden.
Heel veel doosjes.
Gezien bij collega Janine van House of Quilts , voor al mijn klosjes garen.
Ik ben een Aurifil fan en dan heb ik ook heel veel klosjes voor de verkoop in de winkel.
Nu zitten ze allemaal in een doosje zichtbaar netjes een rij .
Thanks to Janine.

En van dat rondstruinen in de Ikea krijg ik altijd lekkere trek.
Een heerlijke calorie bom  van de ijssalon De Harmonie in Borne.
Daar wordt ik wel heel blij van.
En daarna gaan we weer hard aan het werk.
Het quiltseizoen is weer aangebroken en de bees zijn weer in volle gang.
Er is hard gewerkt want er is weer een top klaar van de quilt Le Grande van Marie Suarez.



 De top van de quilt The Prince van Susan Smith is ook zover om gedubbeld te worden.

Afgelopen donderdag op de bee heeft Ellen wel hele bijzondere quilts meegenomen.



De quilts zijn machinaal gemaakt en ze heeft ontwerpen gebruikt uit de boeken :
New Sampler Quiltbook van Lynne Edwards
  Stich 'n Flips  quilts  van Valori Wells en
Patroon van Hollyhock van Ruth Mc.Dowel.


Vandaag  op de Bee  nam Karin de top mee van haar quilt naar eigen ontwerp .
En zijn we ook  gestart met de tweede groep Remember When van Libby Richardson
en is er een groep gestart   met de quilt Wildflowers van Janine House of Quilts  .
De stoffen die je hier ziet zijn uit eigen prive collectie van Karin. 

Dit keer doe ik ook mee met de groep.




Dan is er nog iemand die alle dames van de bee wil bedanken.


Rens woont bij Stichting Dog op Curacao.
 De Bee bijdrage wordt gedoneerd aan deze stichting.
Dit was het dan weer voor Iriscreatief.
Ik sluit  af met een plaatje van Willy Chirino /Gracias por la Musica.
In gedachte nog even swingen voordat ik slapen ga.


Nog een goede nachtrust gewenst,
Team Iriscreatief.


























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Na een warme zomer hebben we bij Iriscreatief het quiltseizoen weer geopend. We zijn feestelijk dit seizoen  ingegaan met het vieren v...