zaterdag 28 juli 2018

Hitte Golf


               
Alweer een weekje voorbij met een heuse hittegolf. 
Wat was het warm, bij Iriscreatief in Borne ook.
Vanwege de hoge temperaturen hebben we de Bee's en de workshops geannuleerd.



De regenbui op woensdagavond was net iets te kort 
om alsnog een regendansje te wagen. 


 En tot mijn verbazing zie ik dat dit mannetje relaxt bij mijn zwager in de tuin liggen.
Heel Nederland zucht en puft vanwege de hoge temperaturen.
En meneer de kabouter ligt languit tegen de plantenbak.
Soms kan heel klein , ook heel  fijn zijn.

We  gaan  een weekje terug naar de donderdag Bee op 19 july .

Het groepje quilters wordt steeds groter we zijn daar heel blij mee.
Gezelligheid alom
En natuurlijk komen er weer tassen binnen.
Als volgers van ons blog weten jullie dat ik gek op tassen en vooral de inhoud.
Kijk en bewonder .
Winterhexies van Jet zijn ze niet prachtig van kleur?
Dear Jane van Lies
Rozenquilt van Henderkien

en toen zag ik een heel mooi doosje
Nostalgie met Marieke
Op de middag Bee zijn we bezig met de Dear jane.
Voor sommige een UFO die nu echt af moet en voor de ander 
een nieuw quilt project met veel uitdagingen.

Dear Jane blokje van Erna

Donderdagavond werd er gewerkt aan de  quilt Le Grande ontwerp van Marie Suarez.
Het resultaat mag er zijn.
Deze quilt is gemaakt door Cilia.
Zelf ben ik afgelopen week bezig geweest met het afmaken van de quilt voor kleinzoon 1.
Met hulp van Gea die heeft al het PP werk gedaan.

En Lia heeft de quilt doorgequild met haar nieuwe Sashiko naaimachine.
Mooi gedaan Lia.


Puzzelen met rode en witte stofjes voor The Solstice Winter Quilt .Patroon is van Pat Sloan.
Ik ben wel een beetje fan van Pat.
De quilts van Pat  quilt zijn altijd fris van kleur. Patronen zijn gratis te downloaden.
En daarnaast vind ik haar patronen  goed  beschreven met duidelijke snij instructies.
De blokken worden machinaal gemaakt .       



De eerste 14 blokken zijn gemaakt nog 
nog 10 te gaan.


Op woensdag 25 juli is het quiltproject Home for the Holidays van start gegaan.


De uitdaging voor mij is om deze quilt  van allerlei restjes stof te maken .
Zie hier het resultaat .Op zich een beetje een saai blok.
En kijk  dat ene knoopje bij de deur haalt het blok weer op.
Zo zie je maar weer wat een knoopje kan doen.

Afgelopen week heb ik een beetje gestruind op facebook .
Kom ik dit borduurwerk tegen.
Leuk borduurpakketje te bestellen bij de Handwerkboetiek te Roden


  
En zag ik ook nog een borduurpatroontje op FB Sal Petits Carrés Brodés.

Het garen Weeks Dye Works heb ik gekocht bij House of Quilts in  Brielle
Nu nog beginnen.

En wie hebben we daar ?
Evi onze dame uit Curacao.
We zijn bij de dierenarts voor een kleine medische ingreep.
Ze kijkt nog blij.

Alles is goed gegaan en nu  herstellen.
Het komt helemaal goed met deze dame.


Op onze FB pagina Quiltatelier Iriscreatief hebben we wat leuke stof aanbiedingen staan.
en
SAVE THE DATE
 1 september is er een open dag bij Iriscreatief in Borne.
Angelien Faber bekend van het blad Hobby Handig 
 komt demo geven stempelen en borduren .


 Dit was ons blogje weer voor deze week .
Terwijl ik de eindig met het schrijven van dit blog 
luister ik naar de muziek van 
Ronan Keating 
song This I promise you.
van het album Bring you home.  

Nog een fijne  avond gewenst.
Team Iriscreatief 


A quilt will warm your body and comfort your  soul








 


















1 opmerking:

  1. Zo, dat was een lang blog. Ondanks de hitte toch veel beleefd en gezien.

    BeantwoordenVerwijderen

Na een warme zomer hebben we bij Iriscreatief het quiltseizoen weer geopend. We zijn feestelijk dit seizoen  ingegaan met het vieren v...